Het merk Pinewood wordt vaak geassocieerd met jacht. Het doel van de nieuwe huisstijl is om jullie te tonen dat Pinewood meer is dan alleen jacht. Wij willen jullie duidelijk maken dat we ook producten hebben voor wandelen, vissen en hondensport.
"Onze nieuwe huisstijl heeft een wat strakkere look, maar voor onze klanten zal het nog steeds even vertrouwd aanvoelen” zegt marketing manager Ola Passmark.
De nieuw ontworpen huisstijl omvat een ietwat strakker logo en nieuwe kleurstelling.
Bovendien, om de toepassingsgebieden en eigenschappen van de producten te verduidelijken, worden illustraties gebruikt in de vorm van pictogrammen. De lancering van deze nieuwe huisstijl zal op 1 augustus 2018 plaatsvinden.
“Er zal een geleidelijke overgang komen in advertenties en catalogi en we lanceren in het najaar ook een nieuwe website in onze nieuwe huisstijl” zegt Ola Passmark.
Pinewood Scandinavian Outdoor Life:
Pinewood is fundamenteel een merk dat sterk geassocieerd werd met jagen, maar het bedrijf biedt ook kleding en uitrusting voor wandelaars, outdoor liefhebbers, vissers en hondentrainers. Het logo krijgt daarom een nieuw uiterlijk en een nieuwe uitstraling wat meer duidelijkheid schept naar onze klanten. Het bekende oranje symbool met Pinewood’s denneboom wordt nu aangevuld, zodat de boodschap luidt: Pinewood Scandinavian Outdoor Life.
“Pinewood is een toonaangevende leverancier van jachtuitrusting in Zweden en we willen onze positie ook internationaal versterken. “We willen groeien in onze categorieën Outdoor, wandelen, vissen en hondensport. Het is daarom belangrijk dat het merk laat zien dat het assortiment breder is en daarnaast ook nog eens top kwaliteit voor een betaalbare prijs”, zegt Ola Passmark.
Duidelijkheid en inspiratie:
Pinewood’s primaire kleur was altijd al oranje, dit is tevens een van de meest opvallende kenmerken van het merk, terwijl deze opvallende kleur ook veel voorkomt in de jacht, hengelsport en outdoor.
"Ons kleuren palet is daarnaast onderverdeeld in merk- en categorie kleuren. Om de merkcategorie te versterken en te verduidelijken, zullen deze nu exclusieve kleuren krijgen.
“We gebruiken ook pictogrammen om onze verschillende categorieën nog gemakkelijker aan te duiden. Elke categorie krijgt straks zijn eigen symbool. Symbolen worden ook gebruikt om eigenschappen in producten te verduidelijken, bijvoorbeeld of ze wind- en waterdicht zijn, anti-muggen of om aan te tonen dat een kledingstuk ademend is.
De afbeeldingen galerij zal bestaan uit landschapsfoto’s vanuit Scandinavië die zowel de oorsprong van het bedrijf weergeven maar ook ter inspiratie voor onze klanten zijn om meer tijd buiten te besteden waar onze producten worden gebruikt”.
Genoeg redenen om te komen kijken op de vernieuwde site!